Tuesday 15 January 2013

2012 : Sergio Aguero ends EPL thriller

Mengabadikan saat bolasepak yang tak dapat aku lupakan sepanjang tahun 2012



                Tugas Man City pada hari terakhir EPL season 2011/12 tampak mudah. Menang at home stadium v QPR and the title is theirs. Man City mempunyai rekod cemerlang di Etihad Stadium dan QPR mempunyai keputusan terburuk on away record. Kacang. Nak lagi mudah, dalam match itu, Joey Barton pula dibuang padang meninggalkan QPR dengan 10 pemain.

                Unbelievably, Man City ketinggalan 1-2 menghampiri full time. Pemain Man Utd sudah berkira-kira untuk celebrate the title di Sunderland. Even the Man Utd fans sudah mula bersorak dan bertepuk tangan menganticipate kejuaraan EPL. 

And then came the best part, Dzeko sempat menyamakan kedudukan pada masa kecederaan dan Man City melancarkan satu serangan terakhir. Balotelli desperately melorongkan bola sebelum terjatuh dan Sergio Aguero terus membuat pecutan, mengelak tackle defender dan dengan sepakan terakhir perlawanan, merembat deras gol kemenangan. 

Man City berpesta sakan meraikan 1st EPL title in 44 years. QPR players ikut berpesta apabila mendapat tahu mereka terselamat daripada penyingkiran ke Divisyen 1. Man Utd keluar dari Stadium Of Lights with heads in hands, heartbroken.

Unbelievable.


sumber : google, youtube, soccernet.com, espn

No comments:

Post a Comment